Selamat bertunang, abang!

by - November 16, 2013

Assalamualaikum. 

16/11/2013

Alhamdulillah, selesai jugak majlis pertunangan abang aku dengan Kak Ain. Congrate for both of you. for kak Ain, welcome to our family. i'll try to love you as much as i love my brother, dont worry :)

Rasenya it's already a long period of time that i didnt attend any engagement event. sebab tadi bila ada dalam majlis tu aku rase macam ouhh, macam ni rupanya. -..-" *kesian budak ni kan.



5 hantaran berbalas 7 hantaran dari pihak perempuan. 
believe what? semua hantaran ni kakak aku sendiri yang buat. ni kira fes time dia fully buat sendiri. sebelum ni dah pernah je buat sekali tapi untuk majlis biasa-biasa je lah. 

Cupcakes tu buat a day before majlis. dengan barang nya tak cukup, kelam kabut jugak lah. 
tapi Alhamdulillah jadi je. Topping cakes tu sebenarnya buat dua kali. makcik aku gubah ballik for the second time barulah cantik sikit. nak buat camne amatur lah katekan. kikiki. tapi kreatif jugak lah dia terfikir nak gubah gituuw.
Red velvet cupcakes. sedap baq hang! (Y)


9 pagi, perarakan. rumah nenek kak Ain ni just a few minutes from my house, so, tak rase letih ke mende pon. Mak dia pun tak expect yang datang ni ramai. haha, alang-alang rumah dekat, bawaklah reramai. 

"kalau nak cincin tunang ni kena buat baik dengan aku dulu, hihihi..."




Dalam setengah jam jugak berbalas-balas ucapan. pihak tuan rumah cuba utk follow a few step adat pertunangan orang melayu. siap keluar hadis siapp kauu. kiki. tak senang-senang je tau nak pinang anak orang ni. dengan aku aku pun sekali nebes. huhu.


selepas setengah jam. Alhamdulillah, pihak perempuan terima lamaran kami. 
Mak sarungkan cincin utk bakal menantu :)




Alhamdulillah, semoga Allah permudahkan urusan korang berdua. Aku doakan korang berjaya tempuhi alam pertunangan ini. ingatlah dalam tempuh masa ni banyak rintangan dia, syaitan pun akan gigih berusaha utk gagalkan niat suci anak-anak Adam. 

Good luck. I wish yu ol de best. Barakallah :)

Cant wait for the weeding event bulan tiga next year! 
moga moga masa tu aku dah habis pratikal lah ye. 



You May Also Like

0 comments

Say Good Words :)