Nowaday.

by - April 21, 2013


annyeonghaseyo. 

hahaha. cakk! update lagi. well, mase cuti duk kat rumah ni je lah can freely tekan button-button keyboard sekalian. Nak harap time tgah kat kolej ? nak tulis tajuk pon kena kepam-kepam dulu sampai dua tiga minggu. 

Hmm.. Masuk hari ni, dah dua hari duk kat rumah. Pagi tadi kemas rumah, basuh baju, mop lantai, basuh toilet, sampai petang tu tertidur zzzz. lena betul . lega tengok rumah tak kotor sangat, walaupun still oyeahhh bersepah lagi. nak buat acano dah aksar eh ramai bonar. ehh, alamak, baru teringat. nenek aku suruh tukar sarung kusyen. aisyhmen, acano boleh lupo nih. esok lah pulak. 

Kalau dulu time cuti-cuti cenggini takdenye aku nak kemas rumah. pagi-pagi lagi kul 8 mesti arwah ayah dah ketuk-ketuk dinding bilik suruh bangun siap-siap turun kat kedai. Tolong jaga kedai. Ambik order angkat air jaga kaunter. kalau lambat sikit aku turun mesti kena dengar ayah berleter. Hahaha. Honestly, frankly speaking, kedai ni banyak sangat memori. it taught me a lot. sangat-sangat ajar aku berdikari, banyak sangat benda yang aku learned dari kedai ni. *tarik air hidung*

tapi sekarang kalau setakat cuti sekejap-sekejap cenggini aku dah malas dah nak buat kerja. lebih prefer duduk dalam rumah. Kemas-kemas rumah. *kemas lah sanggaattt* sebab? sebab dah takde orang berani marah aku lelebih kalau aku bangun lewat ponn. hikhokhikhok.

From my observation, (macam nak buat report je heww -.-) tipu lah kan kalau aku cakap there's no different between dulu (with father) and now (without father) yang organize kedai makan ni. Arwah ayah jage kedai ni lame sangat dulu. everything he did alone. dia yang pergi beli barang order barang semua-semua sendiri.

so, mase mula-mula semua sedare mara yang lain berbincang nak buka kedai ni secara berkongsi, aku macam tak berape nak setuju sangat. well, with the unstable family condition and the emotional feeling. it's not i dont believe with others. argghh. it's hard to describe when it's involving the family. Aku rase macam family aku goyah sangat time tu. Anything could happen. But Alhamdulillah, Allah jaga kami. Allah kasih dekat anak-anak yatim ni. 

now, lepas dah nak masuk dua bulan (ke dah lebih?) kedai ni di-organize oleh sedare mare semua. Mase mula-mula tu, ya, banyak sangat cabaran satu satu datang. bekalan elektrik on off, paip air pecah, pekerja roti buat hal. macam-macam lah. pastu nak kena jawab soalan-soalan orang satu persatu. aigoo, it was hard, i tell u. But till then, berkat usaha, sabar, niat, istizam (aceceh), Allah tahu apa yang terbaik buat kami. Alhamdulillah. 

Aku harap in the future, if something come up, ape-ape jelah. sesuatu yang akan buatkan kita semua jadi selfish, rase nak pertahankan hak diri sendiri je, kita semua still boleh fikir dengan waras, still dapat duduk bincang satu meja. moga-moga. Moga takdelah yang ambik kesempatan. 

   



:)


p/s : current feeling : i think i got the answer. good bye you. i prefer for the better. InsyaAllah. 
  


You May Also Like

0 comments

Say Good Words :)