Kisah Budak 7 Tahun.

by - April 25, 2013


Assalamualaikum. Hai.

Aku senanye tak pandai nak cerita balik situasi yang dah jadi kat aku. Maksud aku cerite supaya jelas, lancar dan menarik. So, layan jelah eh, walau kena bace ayat yang same dua tiga kali sebab tak paham. BHAHAHAHAH.

Petang tadi yang takde lah petang sangat pon, aku pergi beli tiket. Beli tiket nak balik UiTM balik. cuti dah nak habis hoii. Aku rase cuti seminggu ni cepat. sedar sedar esok dah Khamis. rase macam baru semalam je balik. hmmm. Ok. sambung balik. Sampai-sampai sane, aku pergilah kat kaunter tiket, aku cakap lah nak beli tiket tarikh sekian-sekian-sekian. Tapi . . . dua kali tarikh yang aku mintak tu terpakse dilupekan je sebab tiket dah habis. soobbbs. Terpakselah aku beli tiket yang akan sampai sane lewat malam. Moga-moga time sampai tu adelah lagi kereta teksi tersadai satu dua buah. mati aku kalau takde teksi. berkampunglah kat terminal tu gayenye. 

Yang aku tak puas hati time beli tiket ni pasal pakcik yang jage kaunter tu. Aku rase dah jelas terang bersuluhkan lampu-lampu kalimantan sume, aku cakap nak beli tiket sampai ke Jengka. dia boleh lagi hulur kat aku tiket pergi Temerloh. Aku rase aku tak sebut langsung pon perkataan TEMERLOH tu. Mase tu dia dah buat muka dah. Nak marah lettew. Tapi aku saje taknak bagi dia lagi panas hati, kalau dia panas hati japgi dia marah aku, kalau dia marah aku, lagilah aku marah dia balik. kalau nak rase buatlah. kahkahkah. ehem ehem. *betulkan tempat duduk balik* Aku saje senyum je kat dia pastu ucap terima kasih kat dia sebab malas nak dengar dia membebel. 

Aigoo. dah panjang dah. tak masuk part seram lagi -..-"


Lepas dah settle urusan situ, aku pon bergegas nak balik kat kereta balik. tapi then aku nampak ATM. tetiba rase macam tertarik pulak nak keluarkan duit. hohoho. ATM kat situ dia letak dalam satu bilik pintu kaca gitu. Aku pon masuk lah kat dalam. takde orang. cepat-cepat aku masukkan kad. tunggu dia proses. haa, time tu, tiba-tiba ade someone masuk dalam bilik tu, berlari-lari. then aku berpaling, ade budak. around 7 years old, i guess. budak tu masuk terkejar-kejar, termegah-megah. then masuk dalam, dia standing beside me. aku ulang, TEPI, bukan belakang. motiff ? arrgghh. aku dah kecut perut dah time tu. nak keluar balik pon, mesin tu dah selamat telan kad aku. Dalam hati mase tu ingat Allah, ingat mak je. ya Allah takut kot. ;(

then suddenly ade makcik sorang tu masuk. aku dah fikir bukan bukan dah. takot budak tu bawak geng ke, takut tibe tibe makcik tu hulur pisau ke kat aku. habislah duit aku dalam bank. yelah kan banyak notis-notis precaution macam ni tersebar. aku pon terautomatik fikir jauh. dah lah kawasan tu lengang. lepas aku dah tekan-tekan mesin, then ambik duit keluar, aku cepat simpan duit dalam purse tarik kad cepat-cepat then keluar. Mase aku melangkah keluar, suddenly budak tu, shout kat aku, dia cakap :


"kakak, macam mane nak keluarkan duit ni ? "


Aku feel dah macam cerita hantu dah. bapak scary giler. Aku rase jantung aku dah goyang luruh jatuh ke mane pon xtahu. i was so scareeeed u noe. uhukkk. Then aku tak pedulikan pon budak tu, terus keluar pergi kat kereta. Alhamdulillah, fuhh, lega, dia tak follow aku. 

i hope this kind of situation will not happen to me, or others again. 
even, yaa i know, it's only 7 years old boy there, but yu know, everything could happened. sorilah if someone will say that i should treat that boy nicely. tak perlu lah nak fikir buruk bagai ke ape. but for me, this is a precaution, if yu love yourself. Nauzubillah. 

*peace*



You May Also Like

0 comments

Say Good Words :)