keep depressing me.

by - January 28, 2013




i am what i am .
dont expect for what i'm not.
i am being for what i been .
i never hate myself for what i be now.


but sometime, 
i also being disappointed for what have i done. 
the wrongs had i done. 


senang cerita . 
aku ade satu perasaan ni. 
perasaan yang akan selalu menggangu kepala hotak dan hati aku .
perasaan bila aku menyesal bila aku dah buat salah.
perasaan geram sangat kalau aku tersalah cakap. 
kalau aku tetibe teremo dan termarah orang lain. 
perasaan yang sangat benci bila aku overreact dan memalukan diri sendiri


tapi masalahnya,
 kadang-kadang aku takboleh kawal benda ni nak berlaku.  
bila aku teringat dan tersedar lepas tu,
 aku akan rase nak frust sangat . rase benci dan sakit untuk diri sendiri.  
segera aku istigfar. tapi kadang-kadang maki diri sendiri jugak. 

apa yang menggangu aku sangat ialah, 
aku senang ingat balik segala khilaf aku ni tibe-tibe. 
when i'm laying, likes nothing stuff to-do.
tetibe segala insiden-insiden lame dan benci ni menjelma balik dalam lubang kepala.



then suddenly aku akan rase, 

"aaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrghhhhhh . . . . "
"benci benci benciiiiiiii !!!"

"macam mane tetibe boleh teringat balik."
"shit. "

then terus aku rase tak tenang . berat kepala dan sakit hati.











#luahan 1

aku ade buat salah kat sorang ni. 
tapi kesalahan aku ni tak diiktirafkan sebagai dosa pon.
*sebab xsalah pun disisi ajaran islam*
bukan buat salah pon actually tapi lebih kurang macam aku buat dia rase kecewa.
mungkin? 
dulu aku rapat dengan dia, but then after i did it. aku rase bersalah sangat.
walaupun aku rase dia takde lah kisah sangat tapi i cant stand.

 until sekarang aku tak berani dah nak tegur dia. 
mungkin sebab dia lelaki. 
mungkin sebab he's a little bit older than me.
or mungkin sebab aku memang bukan baik sangat pon dia.

everytime i see him, or read his name at FB,
aku rase macam,
"ya Allah bersalahnya, ya Allah malunya..."
if and only if i can say SORRY.
but now it's very depressing me, because i cant say it .
it's very sudden and awkward for me.

i'm sorry, friend :(



















#lauhan 2

aku akan cepat rase bersalah bila tiba-tiba aku tinggikan suara aku. 
even yes, aku tahu aku berhak. 
aku tahu tak salah pon kalau aku naikkan suara tu, 
tapi lepas tu mesti aku akan rase malu dan menyampah dengan diri sendiri 
because cant hold the anger. 














ade banyak lagi senanya. tapi aku dah taknak ingat lagi. 





























dan sori lagi . 


























sebab aku tak boleh nak puaskan hati semua orang. 













sebab tu tiap tiap malam sebelum tidur kita kena muasabah diri. 
jadikan kesilapan hari ni sebagai tunjuk ajar hari esok.









ASTARFIRULLAH AL AZIM :"(




You May Also Like

0 comments

Say Good Words :)