prinsip VS nafsu ?

by - April 08, 2012


assalamualaikum.

selamat pagi. waahh, ini satu kemajuan. hupdate blog di awal2 pagi kala manusia lain sedang elok menatap wajah-wajah bofriend kesayangan mereka. dalam mimpi je lah kan. lame dah rasenya tak tengok sunrise..

dah dah .. tak payah nak intro sangat lahhhhh !



****************




what actually people will choose when they're in dilemma ? sama ade nak puaskan hati kawan-kawan ke atau nak pertahankan prisip diri ? hmmm...


terpaksa .walau dalam hati kuat memberontak. maaf kan saya perut :(


dont get me wrong romates. aku bukannya tak hingin nak kuar samesame. tapi aturcare majlis tu membuatkan aku double thinking. timing pom salah. makan malam. hmmm, tapi camtulah, mungkin banyak sangat belas dalam hati aku. nak tak nak aku pergi jugak. sebabnya diorang mengadu aku selalu tak join events dieorg.. betol ke ? hem hem.



aku kadang-kadang malu jugak nak mengaku yang aku sedang berdiet. eh, eh, tak. aku TAK diet. i'm just controling the amount of nutrition in my meal . lain tau. diet a little bit hard. u must follow their rules. aku pom tak rase aku bole buat. that's why i'm not mention it as DIET .. take note friends !



tapi, for a student yang duduk jauh dari ketiak mak macam aku ni. aku rase memang sumpah mencabar giler. nak nak biler ade kawan yang ade selera besar. memang habis la kau ! aku rase time lunch tu aku nak pergi masuk kafe kolej then pergi goreng sendiri makanan yang aku nak. aku nak pergi goreng sendiri ayam goreng dye . ikan goreng dye . ei, berminyak sumpah geli ketiak aku. kalau lah aku ade pilihan kan .. tapi camtulah. semua angan-angan dan impian itu hanye tersemat hebakk di dalam hati dan sanubari gadis tantaek ini. muehhehhehe.



secara taburan puratanya , memang aku punya body weight serius badly. WORSE ! dulu mase fom 5 + matrik, berat badan aku mantain je 52kg . lame jugak aku gune berat ni. berat ni pom dah mula rase selesa dan sayang aku sikit-sikit.  kegemukan kat badan pom takde la obvious sangat. tapi sejak aku masuk degree. ianya naik mendadak.. takot sangat. perut pom dah nmpk beze . dulu plain je . baju dengan seluar pom banyak yang bole muat. tapi,,, skrg mcm dah awal pregnant . sooobbbs.


am i too stress ? ;(
sebab fakta cakap stress boleh mendadak naikkan berat manusie.







semuanya fast food kan ? ;(   
ak dapat nafikan semua yang banyak keburukan tu lagi sedap.


aku tak tau entry aku kali ni sampai tak maksud aku nak sampaikan . sekali lagi aku nak bold. 


aku tak diet ! 




ape yang aku harap aku dapat laksanakan tuk dptkan size body asal :




AVOIDING :
Daging dan Kacang + Produk Susu + SOFT drink + Pure kentang + Es krim + Keripik kentang + Daging olahan + Jajanan gorengan + Makanan cepat saji +  Susu whole milk + Kuah daging +  Roti + Mayones + kek. dll. 


ADDING :


sayur + buah + sayur + buah .. ehh? 




tips hari ini : selame ni org slalu cakap jgan makan telor banyak2 kan ? ni fact yang aku jumpe :


" mengambil elor dalam sarapan membuatkan  peru terasa penuh tahan lama dan dapat menurunkan berat badan dua kali lebih byak berbanding mereka yg bersarapan roti , meskipon mempunyai jumlah kalori yg same " 
:) 






p/s : aku nak pakai kebaya lagi :(




You May Also Like

0 comments

Say Good Words :)