KITA SAMA JE !

by - March 17, 2012


" kau bodoh. kau tak cantik. kau sombong. kau hipokrit. kau selfish. kau pasif. kau pendiam. kau konon baik."

" kau ini, kau itu. yang pasif tu sume ade dlm diri kau. 
rase macam sie sie je aku kawan dengan kau ! "

dan aku mngaku yang buruk itu memang ade pade aku..timekasih sebab sedarkan aku.
kau memang kawan yang paling sempurna pon. sume orang tergilergiler kat kau.
sume orang terkejarkejar nak kawan dgan kau.


dan kau juga perlu tau !


langit tak sama dengan bumi.
 akar takkan bertemu dengan pucuk walaupom mereka satu pokok yang same.
matahari dan bulan tak berebutrebut keluar sekali nak berbakti pade alam.
malam pun tak terkejar kejar nak gelapkan siang. 
even sungai dengan laut pun ade beze. tau ?

kita ni ibaratnya..
macam seluar dengan baju.
macam kerusi dengan meja.
macam bantal dengan tilam.
macam kasut dengan stoking.
macam lelaki dengan perempuan.

tapi sedar tak kau ? 
memang semua itu lain, tapi mereka perlu satu same lain.
pucuk takkan tumbuh tanpa akar.
malam takkan muncul kalau takde siang.

pakai baju tanpa seluar, boleh ke kau keluar?
beli meja tanpe kerusi boleh ke kau guna?
tidur kau atas tilam mahal tanpa bantal selesa sangat lah kan?
hidup lelaki tanpa perempuan, wujudkah kau ?

tak guna aku mengapai gapai sesuatu yang org tak ingin nak kongsi.
 tak guna aku merontaronta sesuatu yg org tak ingin nak bagi.
sedarlah..
yang kita sama, 
kau perlukan aku. dan aku perlukan kau.
tanpa aku hidup kau juga kosong. takde warna, takde pelangi.

tak boleh ke kau time aku seadanya dan sepot aku jugak ? ;O

Aku manusia lemah
Selalu terjatuh
Berbeda aku dari mu
Kau berdiri teguh

Aku serba tiada
Aku kekurangan
Dan bila kau tiba
Aku hilang dari kewujudan


Bukalah mata    
Yang selama ini engkau pejamkan
Dan lihatlah diriku...
Buanglah buanglah!
Buang curiga yang telah lama kau simpan
Yang mungkin memudaratkanmu

Aku memang begitu
Tetap seperti dahulu
Terlalu menyayangi dirimu

Kau mahukan gadis semasa
Yang bisa memberikan kau segalanya
Dan engkau tak mampu melihat apa yang
Ada didepanmu

Kau mahu perubahan dunia
Tetapi pada aku kau sama sahaja
Dan engkau terlalu ego untuk diriku
Kau memang begitu.



p/s : saya masih sayang mereka.


You May Also Like

0 comments

Say Good Words :)