MY BADS.

by - October 29, 2011


hello. hai. assalamuaikum rakyat jelata raje2 . lame beta tak menjenguk kat ruang ni rase sayuu sayuu je nak menulis. kahkahkah. emoo. well, bak kate lelaki, perempuan biase menulis dgan emosi, lelaki kononnye menulis pakai otak. so,we can simplify that, no emo = no heart = kejam. haha . acii ke? *memain jelah!

hamboi! cepat je ea korang tekan bile tengok tajuk my bads. but for disnite maybe its jus "MY BAD" je kot . kot laa.

i believe, everyone has their own weakness. that so me. from the child till now, one of my weakness is i cant make a decision for myself. but now it was better than before, i thought. mase kecikkecik memanglahkan, adat budakbudak ade kawan bersepah sepah, bile ade ape2 projek je mesti nak buat same2. bile ade mase free je mesti nak maen bola same same . masak2? hmmmm, jarang laa zaman kanak2 guwa dulu. sebab dulu kecik2 guwa membesar 3 perempuan 6 laki . tuu tak campur jiran2 lagi . majoriti laki, bile petang je wajib bile nak maen mesti ade bola. bola sepak, bola beracun. bola seliper. bola jaring , lau takde bola mesti maen yang kasar2 je . okei, tengok kan dah melalut. - -" 

dari zaman kanakkanak, sekolah menengah sekolah rendah dulu, aku tau tuu mmg salah satu kelemahan utame aku.. so tiap kali nak buat keputusan aku mesti ikut kawan2 aku. kalau bende tuu just need my own decision mulalah korang akan tengok aku berjumpe dengan 5 atau lebih para konseler yang tak diiktiraf tapi sangat memberangsangkan otak dah jiwa. tuu kawan2 pendengar setia dan sejati! pendek kate, 70% keputusan yang aku pernah buat selame ni adelah dari pengaruh kawan2 dan nasihat mereka. bahaya kan aku ?! hmmm.

ingat lagi satu keputusan besar yang aku perlu buat . penentu mase depan negare aku . kerajaan aku . hehe. at that tym,i've to choose between matrikulasi and asasi to continue my study. mase tuu aku pom taktaw asasi tuu natang kejadah ape. yup, majoriti kawan2 aku semua, semua dapat matrik yang same . penang. separuh pergi separuh tak. and i've to chose it. aku rase beban sangat mase tuu . sangat. family harap aku pergi matrik . abg aku tak habis2 brainwash aku pasal matrik. tapi most of my friends suruh aku pergi asasi . sebab tak semua org dapat tawaran tu. but now, after i had through all of that, aku percaye, setiap benda yang aku ambik, setiap keputusan yang aku buat. mesti ade its own risiko. ade die punya dugaan, ade dia punya halangan. jgan pernah rase menyesal dengan keputusan tetap yang kita buat . ambik die sebagai pengajaran utk hari esok.

okei okei . jauh dah guwa terbang . berbalik ke topik asal .

sape rase nak jadi kawan aku sekarang? jadi kawan tuk nasihat aku buat keputusan . okei, finee, aku paham korang pom busy atau semua dah buat2 buzy.. 
now it's my turn to make a decision. keputusan hidup dan mati . hahahha .:P
i have to make a decision whether to stay with my roomates or my classmate for the incoming next sem . yuuuuppp! tahun depan aku kene pindah duduk luar. kene cari rumah sewe sendiri. ni lah masalah belajar kat uitm yee kawan . cakap je tuu u bawah kerajaan, tapi mmg kerjaan laa pom . keajaan mkn kanak2. papelah!
sooo now, dah berminggu minggu aku pikir nak stay dgan roomate atau nak move out pergi dduk dgan classmates. ade banyak kebaikan for both of them ... aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa . 
okei pening . bye bye nak tidoooo . 


esok saye ade trip lagi ! sil jgan jeles :p nak pergi serdang, nak pergi serdannnnnnnnnnggggg :)

You May Also Like

0 comments

Say Good Words :)