pengalaman mematangkan saya .

by - July 13, 2011

ASSALAMUALAIKUM ^^

seronok kot aku godek godek blog senior aku tadi . bhaha , stalker sekejap . jahat pulak rase . aku mintak alamt url blog dye , dye kasi .. yang aku, haram dye tataw . hehe .
alhamdulillah , dah jadi satu gelas besar ice-blended aku petang tadi . disebabkan takde serbuk coklat , aku gune milo je aci redah .
perasan tak prasan , selame aku ade blog ni . aku lebih suke godek godek blog orang laen bace pasal hidup2 mereka . lepas satu blog satu blog aku khatam . sebab bagi aku, mereka2 yang tulis blog pasal cite2 mereka ikhlas , jauh dari lubuk hati ..banyak yang aku boleh pelajari . kate orang , hidup takkan selalu kat atas , so kite kene selalu belajar jenguk yang bawah . kan ?



ohhhh , tak pasan , panjang pulak intro . dah dah , delete separuh !
entry kali ni takde ape yang spesel . aku jus nak cakap macam mane aku bole terlibat dengan kem takrif remaje kat sekolah aritu . aku dan kurang dari 20 kawan yang laen jadi fesi . Alhamdulillah sangat sangat kem tuu berjalan dengan agak baek even ade laa satu due masalah . preparation pom banyak yang tak complete , tapi sempat dicover sempurne , fesi pulak memang kalau kire tak cukup sebab ramai giler kot students fom 1 + fom2 yang nak kene handle . 281 orang ... fuuuuhhhhhhh~

read more .


sebenarnya , name aku takde pom dalam list fesi fesi sekalian .. memang ade yang ajak aku dulu , tapi aku tak yakin . ye , tuu lah salah satu penyakit batin aku sekarang . kurang self-confident . sume kelaut . tapi selepas tige kali dipelawe teman sejagat , aku memang betol betol tak sampai hati nak tolak . lepas aku pikir2 balik , mesti ade hikmahnye kenape peluang itu masih terbuke tuk aku kan?. jadi aku trime tangjwab tuu separuh rele . kenape aku takot sangat nak join ? sebab kem ni adelah kem remaje membina sahsiah . dan sekolah tuu pulak sekolah agame . banyak bende sangat aku perlu prepare myself sebelom join . tapi yelah , sampai bile bile aku tunggu pom aku tak rase aku siap . kalu bukan yang ni bile lagi kan .

Ssgguhnya aku sedng mnasihati kmu, bukanlh bererti akulah yg terbaik dlm kalangn kmu. Bukan juga yg paling soleh dlm kalangan kmu, krn aku juga prnah melampaui batas utk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hnya dpt menyampaikn dakwah apabila dia smpurna, nescaya tidak akn ada pendakwah. Maka akn jadi sikitlah org yg memberi peringatan. :)

dan sungguh ayat ni buat aku berfikir balik .


heheh . ape lagi nak cakap ye . korek korek . ooohh yeee , disebabkan sume fesi2 sekalian adelah kawan2 aku , jadi rase excited yang amat nak jumpe . tuu laa yang rase kem kali ni bess sangat sangat (*cis , macam aku pulak peserte kem ) . kem ni berlangsung tige hari due malam je. aku rase banyak sangat yang aku dapat dari kem ni . bersyukur

  • aku belajar macam mane nak deliver speech .
  • aku blajar camne nak handle kanak kanak sekalian , 
  • belajar care nak jage hati mereke . 
  • belajar care nak kene senyum 24/3 memanjang . law tak takbleh dilabel kakak yang baek nanti . ooohhh , gile hipooo ! 
  • aku belajar jugak macam mane nak buat post mortem (betul ke eje ?hee) . 
  • belajar macammane nak buat perjumpaan rush2 .banyaklah .

 acare menghafal lagu . rilek2 je ye , kakak2 fesi pom tak hingat2 sampai laa ni :P

kalau nak kire antare ramai ramai fesi maybe aku jelah yang kelaut sikit . harhar . sebab semua antare mereke bekas bekas naqib naqibah sekolah . dah biase sangat handle usrah2 ni sume . aku je baru nak belajar . dan aku rase aku puas hati laa kot dengan penyampaian aku . aku handle satu group kecik tuu 15 orang . huh, 1st tym kot . mule2 je nebes sikit . pastuu okei . budak2 pom ramai yang friendly dengan aku , adelah 3 4 ketol yang aku bole ingat sampai sekarang ... acecece . sile muntah sekarang .


malam keinsafan laa yang power ! memang rasenye susah sikit aku nak lupe . penuh dengan gimik . semue fesi fesi jadi garang giler2 . mantooop . tibe tibe terase diriku boleh jadi pelakon ... hakkk tuuuuuiiiih ! lepastuu sume students2 takot kemai . ade yang nangis . aku dengan fesi fesi yang len sampai sakit perut tahan suke . bhahaha .

riadah . explorace . usrah . forum . sesi perbincangan hati ke hati ... sumelah . takde pom aku rase tak besh .
tapppiiii , satu je sedih . aku arap arap sangat kem ni boleh buat lagi laen kali . tapi macam mustahil . ye susah . untuk orang yang same buat lagi due tige kali . hmmmm . Alhamdulillah , aku rase , sedikit sebanyak kem tuu memang menginsafkan aku balik . :)


ape lagi ye . ni jelah kot dulu . huh , tak sedar dah panjang kemain .


antare fesi perempuan . bukan mengumpat . bukan bukan .
yang kecik skali baju hijaw ni fesi taw !.. hehe .
explorace .
cantum puzzle . activiti penutup .
hehehe . fesi fesi muslimin membuli . balas dendam yang dulu dulu kan ? :P
barang amanah sape yang pecah ni ? isyh3~
tulisan khat para peserta kem . cannnteeek ! :) 


antare lakonan malam keinsafan . kanak2 sume cakap betol2 real :)


harap semua ukhwah kita ni berpanjangan .ameen :)

You May Also Like

6 comments

  1. banyakkan lagi aktiviti..supaya kiter lebih matang

    ReplyDelete
  2. wah non,ak mau tgk gambar nye :D

    ReplyDelete
  3. apik : waaahhh , otai komen blog saye lah ! :)


    dibah : insyaAllah nanti aa. takde org upload pom sdey :(

    ReplyDelete
  4. waaa,okay ak jeles!haha,nk jadi fesi jugak!haha n ak tau ak xlayak -.-

    ReplyDelete
  5. dib: sape kate mg xlayak..meh aku babap dye :P

    ReplyDelete

Say Good Words :)