merenung .

by - June 29, 2011

Assalamualaikum .. :|

a life is beautiful if we only learn how to smile . say no to sadness! :)
ourself is the one whose will choose de life by own our way .
kalu kire , sebenarnye banyak bende aku nak tulis kat blog buruk ni , tapi takde idea nak start macam mane.
takde mood nak cer citerr-cer citerr .. setiap kali aku perhati dengan ragam ragam manusia ni , sebenarnya banyak ajar aku cammane nak belajar bawak diri , baek yang baik atau buruk . banyak bende sanggat dalam kepale otak aku ni aku nak buat .. tapi biase la kan , kalu ade bende yang kite nak tapi tak dapat memang kiter akan rase sedih , rase memberontak , rase nak marah tak tentu pasal , sampai orang yang tak sepatutnye pom akan dapat tempias .. kalu kite tak dapat kawal diri mase ni , memang ade yang akan benci kutuk kat kite . tuu nomel ,

KITE HANYE MERANCANG TAPI ALLAH YANG TENTUKAN .
tiap kali kiter rase down ke ape ke , selalu lah ingat ayat ni ... kalu ade ketike kite nak buat sesuatu tapi tak kesampaian , engatlah , mungkin Allah tahu kesan bahayanya . sesungguhny DIA lah yang maha mengetahui . dan bersangka baeklah , mungkin DIA mengutuskan sesuatu yang lebih baek untuk hambaNYA .

perbanyakkan doa dan zikir . insyaAllah , kite dalam lindunganNYA :)






muhasabah diri is the one way to keep ourself fresh everyday ! :)
nite .


You May Also Like

1 comments

Say Good Words :)